- CONTACT
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YONENAGA (R406 | SELECT KASHIWA)
TEMMA-Teje
Okada
TERA (ALL GROUND | L.T.C)DJ FGR (AMAZON)
FOYER
塩尻寄生
scrab (MOMO)Yuhei Fukai
Risuke Nishikoji
- OPEN
- 21:00
- UNDER 23
- ¥ 1000
- DOOR
- ¥ 1500
- GENRE
- House
- | Techno
テクノ・ハウスミュージックの多様なシーンの今を表現するパーティ
Contactの平日のテクノ/ハウスパーティとして2017年よりスタート。テクノ/ハウスを軸にしつつもジャンルにこだわらずミュージックジャングルを開拓する事をテーマに、東京アンダーグラウンドシーンを支えるDJたちを紹介・発信し続けてきた。
Contact側はベテラン~中堅DJが揃った。R406名義でのリリースやコンスタントなイベントオーガナイズを続けており安定感のあるプレイとデトロイトを基軸にしながら新旧織り交ぜた選曲に定評のある実力者 Yonenaga 。ワールドワイドに認めらるトラックメイクセンスを持ち現在も様々なフィールドでプロデューサーとして活躍する TEMMA-Teje。ミニマル・テクノ・ディープハウスを軸に都内でも突出してストイックなプレイを見せる Okada 。そこにオーガナイザーのTera、DJ FGRが加わり、一晩通して安心して踊れるフロアとなるだろう。
Foyer側はハウス・ディスコを軸に幅広いDJが揃った。ヒップホップをバックボーンに某小箱スタッフとして日々アンダーグラウンドシーンを目の当たりにしつつ、ここ数年はハウスに傾倒して新たな展開を見せている Yuhei Fukai 、層の厚いハウスシーンに飛び込み20代前半と若手ながらも幅広く活躍している Risuke Nishikoji の二人は、各々が培っている独自のハウス観を見せてくれるだろう。
自身の勤めるライター業も相まり、常に全国各地に誰よりも鋭いアンテナを尖らせている scrab と、東京屈指のハードディガーの一人で新旧問わずレア盤から100円盤まで独自の審美眼でレコードをセレクトする 塩尻寄生 の二人は、トライバルな香りをさせつつも、何が飛び出るか分からない先端をいく “びっくり箱” な選曲が楽しみである。
The party that represents the current diverse techno/house music scene
The party started in 2017 at Contact as a weeknight techno/house party. The theme is to create a music jungle by exploring various genres with firm roots in techno/house, and has continued to serve as a platform for introducing DJ’s supporting Tokyo’s underground scene.
Contact floor has gathered veterans and experienced DJs. Yonenaga, who has continued to organize events and release under his R406 alias, is a figure with a solid reputation whose style interweaves classic and new selections rooted in the Detroit sound. TEMMA-Teje is a producer who is active in various fields and recognized worldwide for his great sensibilities in track-making. Okada stands out in the scene by stoically playing throughout Tokyo with minimal/techno/deep house as his foundation. And, to complete the lineup, organizers Tera and DJ FGR will create a proper dance floor throughout the evening.
Foyer, house/disco as the focal point, features a broad spectrum of DJs. Yuhei Fukai, background in hip hop, has been soaking up the underground scene on a daily basis as a staff at a small club. He made his transition to house music a few years ago and have shown some new developments. Risuke Nishikoji, still in his early 20s, has crawled through the thick layers and is quickly making a name for himself in the house scene. We’re sure that the two of them will show us their unique view of house music they have cultivated.
As a writer, scrab has the sharpest senses than anyone in the country. Along with scrab, 塩尻寄生 (Kisei Shiojiri), one of Tokyo’s hard-core crate-diggers, will be surprising us with tribal yet unpredictable selections.